aamandamacknow

just saying.

Kategori: Allmänt

Måste bara få dela med mig om hur jag känner just nu.
De första man ser när man loggar in på facebook är massa bilder på hur det är alla tjejer som får ha sex med vem som helst och sen bara skita i killen. Och hur det är tjejerna som kan göra vad dom vill med en kille och utnyttja dom hur dom vill. Och hur alla tjejer går ut och festar två dager efter dom har gjort slut med sin kille och hur killen sitter och gråter flera dagar.
Men så är de fan inte.
Jag säger inte att de är killarna som utnyttja alla tjejer och har sex med dom när dom vill. Men den är fan både och ! Det finns killar som utnyttjar tjejer och det finns tjejer som utnyttjar killar.
Och det är inte ens sant att tjejer går ut och festar när dom har gjort slut med sin pojkvän. Visst. Killar kan ju också göra de.
Men de jag uppfattar när sånt händer är att dom flesta tjejerna är skit ledsna och visar de. Medan vissa killar är ledsna med visar de inte.
Och jag säger verkligen inte att det är så med alla killar och tjejer men bara för att en tjejer har utnyttjat en kille kan man inte skriva att alla tjejer är fittot och att alla utnyttjar dom. Men så kan inte vi tjejer såga om alla killar heller.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: